• شماره تماس: 09130399096
  • ایمیل ما: info@iliyadcc.ir
  • ساعات کاری: 08:00-16:00

محتوای متنی

محتوای متنی گونهٔ حساس محتواست!

محتوای متنی یا محتوای نوشتاری یکی از مهم‌ترین و اولین انواع محتواست که پیرامون ما را در زمینه‌های گوناگون و شرایط مختلف فراگرفته است. محتوای متنی از یک جمله کوتاه روی یک قوطی کبریت تا یک کتاب چند ده جلدی را شامل می‌شود.

هر آنچه به قصد انتقال پیام نوشته می‌شود محتوای متنی است، اما این تعریف بسیار کلی است از محتوای متنی که دربرگیرنده تقسیم‌بندی‌های هدفمند محتوا نیست.

محتوای متنی این روزها در حوزه دیجیتال مارکتینگ به محتوایی گفته می‌شود که با هدف افزایش آگاهی مخاطبان از برند مورد نظر و محصولات یا خدمات آن، در بسترهای گوناگونی تولید و منتشر می‌شود.

محتوای متنی خود انواع گوناگونی دارد که هر کدام کارکرد‌های ویژه خود را دارند و البته با اهداف گوناگون اما منحصربه‌فردی تولید و منتشر می‌شود.

محتوای متنی می تواند شامل محتوای تخصصی، عمومی، نوشتن یک e-book، محتوای شبکه های اجتماعی، معرفی کردن محصول … شود.

 محتوای متنی می تواند بصورت ترجمه شده از منابع خارجی صورت بگیرد یا از منابع داخلی گردآوری شود، و یا اینکه کارشناسان، تولید محتوا را انجام دهند.

خیلی از افراد تولید محتوا را با ترجمه محتوا یا تالیف اشتباه می گیرند، تولید محتوا به معنی آنکه افراد از ابتدا براساس یک موضوعی  با ایده و خلاقیت خود شروع به نوشتن می کنند. اما ترجمه منابع مختلف خارجی را ترجمه ، ویرایش می کنند و تحویل مشتری خواهند داد. اما تالیف به معنی گردآوری منابع فارسی و ویرایش آن مطالب را می گویند.